Zbudujemy nowy Komisariat Policji.

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
6 sierpnia 2015

Cztery miliony złotych – tyle wynosi szacunkowy koszt budowy nowego budynku Komisariatu Policji w Kluczach. Porozumienie w tym zakresie pomiędzy Gminą Klucze a Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie zostało podpisane 5 sierpnia w Urzędzie Gminy w Kluczach.

wizualizacja

   
Przyszłość kluczewskiego komisariatu od wielu lat rysowała się w szarych barwach. Braki infrastrukturalne wynikające z ogólnopolskiego programu standaryzacji warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać komisariaty Policji wykluczyły niemal całkowicie jego istnienie w dawnym budynku przy ulicy Zawierciańskiej 18. Stróże prawa od kilku lat podejmowali zabiegi w zakresie stworzenia warunków do utrzymania posterunku, jednak dopiero w tym roku pojawiło się zielone światło dla tej inicjatywy.

 

     W kwestii przypomnienia warto nadmienić, że do tej pory na terenie Gminy Klucze działała praktycznie tylko mobilny komisariat, a odbywa się to dodatkowo w godzinach wieczornych i nocnych, co skutkuje tym, że wszystkie zgłoszenia telefoniczne są obsługiwane przez Komendę Powiatową Policji w Olkuszu. Stamtąd kierowane są w teren, gdzie nierzadko jeden radiowóz nie jest w stanie zapewnić wystarczającej szybkości w procesie interweniowania na zgłoszenia. Nominalnie Komisariat Policji w Kluczach jest, ale de facto jest on praktycznie niedostępny dla mieszkańców. Jak podkreśla Wójt Gminy Klucze, Pan Norbert Bień, to właśnie ten fakt był główną przyczyną podjęcia przez niego działań w zakresie stworzenia warunków do pełnego przywrócenia na terenie Gminy Klucze Komisariatu Policji. W jego ocenie rozwijająca się 15 tysięczna gmina podzielona na piętnaście sołectw w przestrzeni 119,3 km² nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek zaniechania w kwestii utrzymania porządku i bezpieczeństwa. Stan ten, można osiągnąć tylko poprzez stworzenie możliwości przyjmowania zgłoszeń przez dyżurnego policjanta będącego na miejscu w ślad za czym pójdzie błyskawiczna reakcja odpowiedniej liczby funkcjonariuszy w terenie.

podpisywanie

     Kolejną wartością dodaną o której wspomina Wójt Gminy Klucze jest tworzenie nowych miejsce pracy subwencjonowanych ze środków zewnętrznych. Docelowo nowy komisariat ma obsługiwać 23 funkcjonariuszy i kadra administracyjna. Jest to kolejna dobra wiadomość dla kluczewskiego rynku pracy. Przypominamy, że niedawno pojawiły się informacje o planach utworzenia na terenie Zakładów Velvet Care Specjalnej Strefy  Ekonomicznej, która ma dać pracę min. 80 osobom.

Komendant Powiatowy Policji w Olkuszu - mł. insp. Włodzimierz Warzecha - podkreśla, że nowy komisariat to nie tylko lepsze warunki pracy dla policjantów, ale przede wszystkim większy komfort i wygoda dla osób zgłaszających się na policję z różnymi problemami. Mieszkańcy nie będą musieli już wchodzić na piętro budynku, tak jak do tej pory, aby zwrócić się o pomoc do mundurowych. W nowym budynku, na poziomie zerowym, będzie bowiem funkcjonować recepcja oraz pokój przesłuchań. Zgodnie z obowiązującymi standardami, budynek będzie w peni przystosowany dla osób niepełnosprawnych. W nowym komisariacie znajdą się też pomieszczenia służbowe, których dotąd nie było, a które znacznie ułatwiają czynności dochodzeniowe, jak chociażby pokój okazań z lustrem weneckim. Najprawdopodobniej powstanie również niebieski pokój, czyli „przyjazne” miejsce do przesłuchań.

     Nowy komisariat ma być zbudowany tuż obok starego budynku przy ulicy Zawierciańskiej. Partycypacja Gminy Klucze w kosztach jego powstania polega na przekazaniu na ten cel gruntu i projektu budowy oraz przeznaczeniu w latach 2016-2018 kwoty 550 tys. złotych w tym 400 tys. złotych na prace budowlane i 150 tys. złotych na doposażenie budynku. W procesie pokrycia części tej kwoty władze gminy liczą na wsparcie lokalnych zakładów pracy, szczególnie tych, dla których kwestie bezpieczeństwa także są priorytetowe. Pozostałe koszty zostaną pokryte przez środki zewnętrzne ze Skarbu Państwa za pośrednictwem Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie. Po wybudowaniu nowego Komisariatu Policji w Kluczach jego starą siedzibę planuje się przeznaczyć na powierzchnie biurowe dla przedsiębiorców i stowarzyszeń działających na terenie gminy.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Przekazanie porozumienia.

    Przekazanie porozumienia.

  • Powiększ zdjęcie Wizualizacja Komisariatu z lotu ptaka

    Wizualizacja Komisariatu z lotu ptaka

  • Powiększ zdjęcie Wizualizacja Komisariatu

    Wizualizacja Komisariatu

  • Powiększ zdjęcie Podpisanie porozumienia przez Wójta Gminy Klucze i Zastępcę Komendanta Wojewódzkiego Policji

    Podpisanie porozumienia przez Wójta Gminy Klucze i Zastępcę Komendanta Wojewódzkiego Policji

  • Powiększ zdjęcie Wspólne zdjęcie.

    Wspólne zdjęcie.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Klucze
Data utworzenia:2015-08-06
Data publikacji:2015-08-06
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Kamil Wołek
Liczba odwiedzin:4509